Newsletter

Gardenia 2012 - Targi wiosną pachnące

Podczas Targów Ogrodniczych i Architektury Krajobrazu Gardenia blisko 500 wystawców z kraju i zagranicy prezentowało ofertę wystawienniczą oraz najnowsze ogrodowe trendy na wiosnę i lato. Trzydniowa wystawa, odbywająca się w dniach 24-26 lutego zgromadziła 35 tys. osób. Wśród zwiedzających nie zabrakło gości z zagranicy. Szóstemu spotkaniu sektora ogrodniczego towarzyszyła druga edycja Targów Zoologicznych Animal Market, która na stałe wpisała się w kalendarz imprez targowych. Oferta zoologiczna została zaprezentowana przez blisko 40 firm na przestrzeni ponad 1000 m². A wszystko pod głównym patronatem miesięczników „Biznes Ogrodniczy” i „Rynek Zoologiczny”

 

Tegoroczna odsłona Targów Ogrodniczych Gardenia była największą z dotychczasowych. Wśród bogatej oferty prezentowano m.in. materiał roślinny, urządzenia, narzędzia i sprzęt ogrodniczy, chemię ogrodową, małą architekturę ogrodową, meble, akcesoria do nawadniania oraz elementy dekoracyjne, kwiaty cięte i ozdoby, w tym ponad 130 nowości. Zwiedzający mieli okazję zapoznać się z propozycją firm z Polski, Belgii, Białorusi, Francji, Hiszpanii, Holandii, Litwy, Niemiec, Słowacji i Włoch. Głównym patronem medialnym targów już po raz drugi został „Biznes Ogrodniczy” jako wiodący ogólnopolski miesięcznik branżowy będący blisko liczących się dla sektora ogrodniczego wydarzeń. - Targi Gardenia stają się ważną platformą umożliwiająca biznesowe rozmowy. Z roku na rok wyraźnie widać zwiększające się zainteresowanie  dostawców, coraz więcej firm decyduje się na udział w  imprezie. Z pewnością korzystnie na rozwój spotkania wpływa również  połączenie Gardenii z targami Animal Market. Daje się również zauważyć, że targi stają się prestiżowym spotkaniem, dostawcy inwestują coraz więcej środków w powierzchnie ekspozycyjne oraz wygląd stoisk. Odbyliśmy szereg bardzo ważnych biznesowo rozmów. Wymiana uwag z innymi wystawcami, również niezwykle korzystnie wpływa na rozwój branży ogrodniczej – podkreśla Jacek Filipowicz, koordynator sprzedaży krajowej z firmy Lasland.
Tegoroczna Gardenia okazała się ogromnym sukcesem, świadczącym o coraz lepszej kondycji branży ogrodniczej. - Tak dużej ekspozycji branży ogrodniczej w Polsce jeszcze nie było. Szósta edycja targów Gardenia z pewnością bardzo pozytywnie zaskoczyła gości i wystawców. Zwiedzający mogli zapoznać się z ofertą blisko 500 firm na powierzchni siedmiu pawilonów o łącznej powierzchni 13 tys. m ².  Dowodzi to rosnącego prestiżu targów – podsumowuje Jakub Patelka, project manager targów Gardenia.
Komfortowi rozmów biznesowych sprzyjał pierwszy dzień skierowany do profesjonalnych zwiedzających. Tego dnia targową publiczność tworzyli właściciele i pracownicy hurtowni, centrów i sklepów ogrodniczych, osób zajmujących się projektowaniem i pielęgnowaniem terenów zieleni miejskich i osiedlowych, a także architekci krajobrazu i specjaliści zajmujący się projektowaniem ogrodów. – Jestem pod ogromnym wrażeniem w pełni profesjonalnej organizacji targów Gardenia, ich rozmachu, a także kondycji polskiej branży ogrodniczej. Dla branżystów targi stają się bardzo ważną platformą komunikacji, podnoszącą poziom rynkowego know- how – podsumowuje Violetta Ratajczak, dyrektor ds. sprzedaży z firmy Cnos Garden. - Tegoroczna edycja targów była niezwykle udana, zarówno pod względem biznesowym, jak i wizerunkowym. Oprócz rodzimych klientów, targi odwiedzili klienci z krajów Europy Wschodniej. Z pewnością jest to niezwykle ważne spotkanie branży ogrodniczej, które kształtuje jej rozwój i staje się niezastąpioną platformą komunikacyjną – podsumowuje Rafał Słabik, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w firmie Cell Fast.
Podczas targów zostały wyróżnione najlepsze stoiska. Nagrody otrzymały firmy: Bradas Adam i Jan Tyrała Sp.j., Cell Fast, Kwazar, Gospodarstwo Specjalistyczne „PANEK”, Szkółka Byczkowscy, Szkółka drzew, krzewów ozdobnych i róż Zbyszek Wybicki oraz Szkółki Kurowscy.

Imprezy towarzyszące
Targom jak co roku towarzyszyły dodatkowe szkolenia i seminaria dla profesjonalistów organizowane zarówno przez producentów, jak i przez stowarzyszenia w branży ogrodniczej. Konferencję zorganizował m.in. Polskie Stowarzyszenie Centrów Ogrodniczych, który już 23 lutego swoich członków zaprosił na wykład Nevilla Steina. Uczestnicy spotkania otrzymali cenne porady dotyczące tego, jak zwiększyć  liczbę klientów odwiedzających centra ogrodnicze oraz częstotliwość wizyt i średnią wydatków. Głos zabrał również Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju miesięcznika „Biznes Ogrodniczy”, który przybliżył  uczestnikom spotkania prognozy dla branży ogrodniczej w Polsce i Europie. Kolejne wykłady odbywały się już w czasie trwania targów. Poruszone zostały tematy dotyczące motywacji pracowników, zaprezentowano podstawowe krótko i długoterminowe czynniki wpływające na motywację pracowników w grupie zadaniowej, uczestnicy zapoznali się również z zasadami kierowania małą grupą zadaniową.  Szkolenie poprowadzili Marcin Łaciak i Maciej Macko z firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Odbył się również wykład na temat dostępnych narzędzi i informacji ułatwiających znalezienie właściwych roślin, poprowadzony przez Bronisława Szmita oraz Jakuba Kurowskiego ze Związku Szkółkarzy Polskich. W organizowanie szkoleń włączyły się również firmy Agrimpex, AL-KO Kober oraz Cnos-Garden, zostając sponsorami wykładu, na temat zwiększenia sprzedaży w centrach ogrodniczych.
Na targach nie brakowało również imprez towarzyszących. Ponad 530 osób zgromadziła szósta edycja Miejskiej Sztuki Ogrodowej. Tematem seminarium było nowoczesne  i kompleksowe wykorzystanie zieleni przy promocji miast. Podczas spotkania przedstawiono wiele przykładów z kraju i zagranicy. Prelegentami byli naukowcy z różnych regionów Polski oraz praktycy. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się konferencja „Zabawy Przestrzenią” zorganizowana przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów we współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. Gościem specjalnym był architekt krajobrazu Adrian Fisher, światowej sławy projektant labiryntów, którego firma stworzyła ponad 500 projektów labiryntów w 30 krajach na  6 kontynentach. Już po raz trzeci odbyły się także interdyscyplinarne warsztaty projektowe. Tematem przewodnim był Dom w ogrodzie – ogród w domu, czyli projektowanie zintegrowanej przestrzeni zamieszkania. Prace zespołów warsztatowych wyeksponowano na wystawie podczas targów. W sobotę zakończyły się VII Międzynarodowe Mistrzostwa Florystyczne Polski. Swoje umiejętności prezentowali w weekend najlepsi polscy floryści. Pokazy Florystyczne zorganizowane zostały przez Stowarzyszenie Naukowo – Techniczne Inżynierów i Techników Ogrodnictwa Oddziału Poznańskiego (SITO) oraz Targi Poznańskie. Pokazom towarzyszył konkurs skierowany do kwiaciarni o tematyce: bukiet    ślubny i okazjonalny.  Ekspozycję wystawców dopełniła przestrzeń Wyobraźni stworzona przez firmę GARTE. Tym razem plac zaprojektowany został z myślą o najmłodszych, tak aby pobudzić ich zmysły – to właśnie w przestrzeni Wyobraźni dzieci mogły samodzielnie tworzyć i budować.
Zwiedzający targi Gardenia ponownie mieli również okazję zadać kilka pytań Mai Popielarskiej, ambasadorce targów. Znana z programu „Maja w ogrodzie” dziennikarka telewizyjna przez blisko 3 godziny podpisywała książki i podpowiadała co zrobić, aby cieszyć się pięknym ogrodem na wiosnę. Nowością tegorocznej edycji Targów Gardenia była możliwość zaprojektowania swojego ogrodu w 10 minut! Specjaliści z Katedry Terenów Zieleni i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu przygotowali dla zwiedzających Pogotowie Projektowe, w którym udzielali porad jak zaprojektować, pielęgnować
i urządzić ogród swoich marzeń.

Kolejna edycja targów już za rok, 22-24 lutego 2013.

 

 


Początkowa faza rozwoju
W Szwecji czy Szwajcarii sprzedaje się co roku kilkadziesiąt tysięcy kosiarek robotycznych. W Polsce to ciągle produkt dla zamożnych konsumentów, jednak sprzedaż co roku rośnie, a ceny spadają – przyszłość należy do urządzeń...
Z optymizmem w przyszłość
Dla wielu producentów roślin miniony rok był bardzo udany. Pomimo że sytuacja polityczna na Ukrainie i w Rosji daleka jest wciąż od stabilizacji, branża nadal się rozwija. Nieustannie trwają też...
Zaczarowany ogród
Długo zalegający zimą śnieg powoduje, że wiosną na trawnikach pojawiają się puste miejsca. Sposobów na ich załatanie jest wiele, a klient przychodzący do centrum ogrodniczego oczekuje od sprzedawcy...
Storczykowa moc
Od kilku sezonów storczyki są najlepiej sprzedającymi się roślinami. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie produktami stworzonymi z myślą o nich. Dlatego firma Kozielski wychodząc naprzeciw oczekiwaniom...
Slow centrum pod Krakowem
Rosnąca na rynku konkurencja i zmieniające się potrzeby klientów powodują, że placówki ogrodnicze przestają być już tylko miejscami, w których robi się zakupy – stają się przestrzenią kojarzoną z...
Zaprenumeruj
bezpłatny newsletter!!!

Polecamy nasz bezpłatny newsletter, przegląd najważniejszych informacji z branży ogrodniczej. Subskrypcja jest bezpłatna! Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.

Zamawiając newsletter użytkownik akceptuje Politykę prywatności portalu