Newsletter

Centrum Ogrodnicze "Furs Ogrody"

Ogrodnicza gigantomania to dobry znak dla branży, która każdego sezonu staje się bogatsza o kolejne, kilkutysięczne centrum. Duży obiekt, to duże wyzwanie, dlatego w większości przypadków pierwsze inwestycje są prowadzone na nieco mniejszą skalę. Czy małe też może być piękne?

 

Tekst: Ilona Rosiak


Wiosną 2011 roku Anna i Huber Furs, korzystając z usług firmy Deforche, oddali do użytku mieszkańców Grodkowa w województwie Opolskim całkiem nowe centrum ogrodnicze, którego powierzchnia wynosi 400 mkw. – Cała inwestycja, od fazy planów do postawienia hali trwała niespełna rok – wyjaśnia Henryk Kryszewski, przedstawiciel belgijskiej firmy konstrukcyjnej. – Choć w skali kraju i jego możliwości zalicza się je do grupy małych lub średnich centrów ogrodniczych, to jednak stopień organizacji oraz sposób zagospodarowania przestrzeni świadczy o tym, że na relatywnie niewielkiej powierzchni również można rozwijać handel detaliczny.

 


Tradycja ogrodnicza w rodzinie państwa Furs jest kontynuowana od 1996 rok. W początkowej fazie właściciele zajmowali się głównie produkcją szkółkarską, szybko jednak dostrzegli potrzeby lokalnych klientów, z myślą o których rozpoczęli również sprzedaż detaliczną. – Rośliny to nasz najsilniejszy atut, jednak wymagania klientów były znacznie większe – wyjaśnia Anna Furs. – Chcąc utrzymać się na rynku musieliśmy wprowadzać do oferty dodatkowe produkty, takie jak nawozy, środki ochrony roślin, narzędzia. Ponadto handel wyłącznie w sezonie przestał być satysfakcjonujący, dlatego podjęliśmy decyzję o budowie centrum ogrodniczego na miarę potrzeb klientów i naszych możliwości – wyjaśnia.

 



Dzięki inwestycji właścicielom centrum ogrodniczego udało się zwiększyć obroty, podnieść jakość świadczonych usług, a także zdobyć nowych klientów z promienia nawet kilkudziesięciu kilometrów. – Estetyczny wygląd obiektu i jego przestronność umożliwia lepszą ekspozycję produktów – podkreśla Henryk Kryszewski. – Szczególnie handel nowoczesny podnosi poprzeczkę niezależnym centrom ogrodniczym, które sukcesywnie podnoszą komfort dokonywania zakupów – wyjaśnia.

 

 

 

 

 

Hyundaiem po ogrodzie
Już w najbliższym sezonie na rynku ogrodniczym będzie można kupić produkty sygnowane nazwą Hyundai – 3 modele kosiarek oraz kosę i pilarkę. – Jesteśmy przekonani, że tak rozpoznawalna globalna marka w połączeniu z naszymi...
Zaufanie do marki
– Zmiany na rynku zachodzą nieustannie. Ich monitorowanie jest biznesową koniecznością, nawet dla firmy obecnej w Polsce już od ponad 25 lat. Przyzwyczailiśmy naszych klientów do wysokiej jakości i w dalszym ciągu staramy się ich nie...
To był dobry sezon
Szkółka Iglak ma za sobą udany sezon, większość materiału została już sprzedana. Właściciele stawiają na specjalizację i produkcję roślin w gruncie, choć zamierzają poszerzyć uprawę w pojemnikach....
Zaczarowany ogród
Długo zalegający zimą śnieg powoduje, że wiosną na trawnikach pojawiają się puste miejsca. Sposobów na ich załatanie jest wiele, a klient przychodzący do centrum ogrodniczego oczekuje od sprzedawcy...
Top 7 preparaty zwalczające owady
Skuteczne, niezawodne i łatwe w użyciu – takie powinny być preparaty zwalczające owady. Które z dostępnych na rynku gwarantują najlepszą sprzedaż? Przedstawiamy topowe produkty z tej kategorii polecane...
Slow centrum pod Krakowem
Rosnąca na rynku konkurencja i zmieniające się potrzeby klientów powodują, że placówki ogrodnicze przestają być już tylko miejscami, w których robi się zakupy – stają się przestrzenią kojarzoną z...
Zaprenumeruj
bezpłatny newsletter!!!

Polecamy nasz bezpłatny newsletter, przegląd najważniejszych informacji z branży ogrodniczej. Subskrypcja jest bezpłatna! Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.

Zamawiając newsletter użytkownik akceptuje Politykę prywatności portalu