Newsletter

Centrum Ogrodnicze "Furs Ogrody"

Ogrodnicza gigantomania to dobry znak dla branży, która każdego sezonu staje się bogatsza o kolejne, kilkutysięczne centrum. Duży obiekt, to duże wyzwanie, dlatego w większości przypadków pierwsze inwestycje są prowadzone na nieco mniejszą skalę. Czy małe też może być piękne?

 

Tekst: Ilona Rosiak


Wiosną 2011 roku Anna i Huber Furs, korzystając z usług firmy Deforche, oddali do użytku mieszkańców Grodkowa w województwie Opolskim całkiem nowe centrum ogrodnicze, którego powierzchnia wynosi 400 mkw. – Cała inwestycja, od fazy planów do postawienia hali trwała niespełna rok – wyjaśnia Henryk Kryszewski, przedstawiciel belgijskiej firmy konstrukcyjnej. – Choć w skali kraju i jego możliwości zalicza się je do grupy małych lub średnich centrów ogrodniczych, to jednak stopień organizacji oraz sposób zagospodarowania przestrzeni świadczy o tym, że na relatywnie niewielkiej powierzchni również można rozwijać handel detaliczny.

 


Tradycja ogrodnicza w rodzinie państwa Furs jest kontynuowana od 1996 rok. W początkowej fazie właściciele zajmowali się głównie produkcją szkółkarską, szybko jednak dostrzegli potrzeby lokalnych klientów, z myślą o których rozpoczęli również sprzedaż detaliczną. – Rośliny to nasz najsilniejszy atut, jednak wymagania klientów były znacznie większe – wyjaśnia Anna Furs. – Chcąc utrzymać się na rynku musieliśmy wprowadzać do oferty dodatkowe produkty, takie jak nawozy, środki ochrony roślin, narzędzia. Ponadto handel wyłącznie w sezonie przestał być satysfakcjonujący, dlatego podjęliśmy decyzję o budowie centrum ogrodniczego na miarę potrzeb klientów i naszych możliwości – wyjaśnia.

 



Dzięki inwestycji właścicielom centrum ogrodniczego udało się zwiększyć obroty, podnieść jakość świadczonych usług, a także zdobyć nowych klientów z promienia nawet kilkudziesięciu kilometrów. – Estetyczny wygląd obiektu i jego przestronność umożliwia lepszą ekspozycję produktów – podkreśla Henryk Kryszewski. – Szczególnie handel nowoczesny podnosi poprzeczkę niezależnym centrom ogrodniczym, które sukcesywnie podnoszą komfort dokonywania zakupów – wyjaśnia.

 

 

 

 

 

Inspiracja kluczem do sukcesu
Jak w perspektywie ostatnich kilku lat zmieniało się zapotrzebowanie na asortyment do dekoracji wnętrz?
Skazani na sukces
– Na każdym z rynków, na których jesteśmy obecni, działamy w warunkach silnej konkurencji. To dla nas motywacja do prowadzenia intensywnych prac badawczo-rozwojowych. Nowoczesne laboratorium AGRO R&D Center zapewnia nam możliwość...
Conica to rodzinna firma z ponad 40-letnią tradycją. W latach 70. Bernadeta i Jan Konikowie założyli szkółkę o powierzchni 1,5 ha, zaczynając od uprawy szczepionych porzeczek, agrestu, porzeczkoagrestu, bukszpanu, aronii i powojników. Obecnie gospodarstwo specjalizuje się w produkcji roślin piennych..
Zaczarowany ogród
Długo zalegający zimą śnieg powoduje, że wiosną na trawnikach pojawiają się puste miejsca. Sposobów na ich załatanie jest wiele, a klient przychodzący do centrum ogrodniczego oczekuje od sprzedawcy...
Storczykowa moc
Od kilku sezonów storczyki są najlepiej sprzedającymi się roślinami. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie produktami stworzonymi z myślą o nich. Dlatego firma Kozielski wychodząc naprzeciw oczekiwaniom...
Slow centrum pod Krakowem
Rosnąca na rynku konkurencja i zmieniające się potrzeby klientów powodują, że placówki ogrodnicze przestają być już tylko miejscami, w których robi się zakupy – stają się przestrzenią kojarzoną z...
Zaprenumeruj
bezpłatny newsletter!!!

Polecamy nasz bezpłatny newsletter, przegląd najważniejszych informacji z branży ogrodniczej. Subskrypcja jest bezpłatna! Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.

Zamawiając newsletter użytkownik akceptuje Politykę prywatności portalu