Newsletter

Centrum Ogrodnicze "Furs Ogrody"

Ogrodnicza gigantomania to dobry znak dla branży, która każdego sezonu staje się bogatsza o kolejne, kilkutysięczne centrum. Duży obiekt, to duże wyzwanie, dlatego w większości przypadków pierwsze inwestycje są prowadzone na nieco mniejszą skalę. Czy małe też może być piękne?

 

Tekst: Ilona Rosiak


Wiosną 2011 roku Anna i Huber Furs, korzystając z usług firmy Deforche, oddali do użytku mieszkańców Grodkowa w województwie Opolskim całkiem nowe centrum ogrodnicze, którego powierzchnia wynosi 400 mkw. – Cała inwestycja, od fazy planów do postawienia hali trwała niespełna rok – wyjaśnia Henryk Kryszewski, przedstawiciel belgijskiej firmy konstrukcyjnej. – Choć w skali kraju i jego możliwości zalicza się je do grupy małych lub średnich centrów ogrodniczych, to jednak stopień organizacji oraz sposób zagospodarowania przestrzeni świadczy o tym, że na relatywnie niewielkiej powierzchni również można rozwijać handel detaliczny.

 


Tradycja ogrodnicza w rodzinie państwa Furs jest kontynuowana od 1996 rok. W początkowej fazie właściciele zajmowali się głównie produkcją szkółkarską, szybko jednak dostrzegli potrzeby lokalnych klientów, z myślą o których rozpoczęli również sprzedaż detaliczną. – Rośliny to nasz najsilniejszy atut, jednak wymagania klientów były znacznie większe – wyjaśnia Anna Furs. – Chcąc utrzymać się na rynku musieliśmy wprowadzać do oferty dodatkowe produkty, takie jak nawozy, środki ochrony roślin, narzędzia. Ponadto handel wyłącznie w sezonie przestał być satysfakcjonujący, dlatego podjęliśmy decyzję o budowie centrum ogrodniczego na miarę potrzeb klientów i naszych możliwości – wyjaśnia.

 



Dzięki inwestycji właścicielom centrum ogrodniczego udało się zwiększyć obroty, podnieść jakość świadczonych usług, a także zdobyć nowych klientów z promienia nawet kilkudziesięciu kilometrów. – Estetyczny wygląd obiektu i jego przestronność umożliwia lepszą ekspozycję produktów – podkreśla Henryk Kryszewski. – Szczególnie handel nowoczesny podnosi poprzeczkę niezależnym centrom ogrodniczym, które sukcesywnie podnoszą komfort dokonywania zakupów – wyjaśnia.

 

 

 

 

 

Kupiecka rzetelność
– Na rynku ogrodniczym jesteśmy postrzegani jako silny, stabilny partner, a nasze pomysły są często powielane przez konkurencję. To pokazuje naszą siłę – mówi Andrzej Siedlewski. Z prezesem zarządu firmy Victus-Emak...
Nie mamy się czego wstydzić
Polski rynek ogrodniczy na tle krajów Europy prezentuje się wyjątkowo atrakcyjnie. Nie powinniśmy mieć absolutnie żadnych kompleksów, nawet względem takich państw jak Niemcy czy Anglia. O sile polskiej branży ogrodniczej...
Twój sukces – nasze rośliny
Wszystko zaczęło się 30 lat temu, kiedy Danuta i Adam Ulińscy założyli jedną z bardziej znanych w naszym kraju szkółek roślin wrzosowatych. Obecnie prowadzą firmę z synem Grzegorzem i jego żoną Emilią,...
Zaczarowany ogród
Długo zalegający zimą śnieg powoduje, że wiosną na trawnikach pojawiają się puste miejsca. Sposobów na ich załatanie jest wiele, a klient przychodzący do centrum ogrodniczego oczekuje od sprzedawcy...
Top Donice
W okresie jesienno-zimowym centra ogrodnicze powinny zostać wypełnione donicami! To w tym okresie wzrasta popyt na kwiaty doniczkowe, klienci poszukują nowości i chętnie je kupują. Przedstawiamy topowe donice...
Jak to się robi w Ameryce?
Pomysłowe eventy, kompleksowa obsługa klienta i wszystko w skali XXL – to krótka charakterystyka amerykańskiej Szkółki Oakland w stanie Ohio oraz czterech centrów ogrodniczych...
Zaprenumeruj
bezpłatny newsletter!!!

Polecamy nasz bezpłatny newsletter, przegląd najważniejszych informacji z branży ogrodniczej. Subskrypcja jest bezpłatna! Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.

Zamawiając newsletter użytkownik akceptuje Politykę prywatności portalu